Bestellen & leveren

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen?

Ons customer service team helpt u een afleveradres binnen hetzelfde land te wijzigen als u binnen een uur na het plaatsen van de bestelling contact met ons opneemt. Voor alle andere wijzigingen, zoals maat of kleur, moet u wachten tot de bestelling binnen is voordat u deze kunt ruilen. Neem contact op met de customer service of bel ons op 085 401 0759 (9 tot 6u op werkdagen) als u hulp nodig heeft.

Als u de bestelling niet meer kunt annuleren, kunt u gratis retourneren binnen 14 dagen.

Hoe kan ik een kortingscode gebruiken?

Kortingscodes kunnen worden toegepast wanneer u uw winkelwagentje bekijkt of tijdens het afrekenproces in het veld: 'Cadeaubon / kortingscode toevoegen'. Houd er rekening mee dat er uitzonderingen zijn op welke producten in aanmerking komen voor korting.

Kortingen kunnen niet worden toegepast nadat de bestelling is geplaatst en kortingen kunnen niet worden gecombineerd.

Wat is de status van de levering van mijn matras?

De levering van matrassen, toppers en bedden verloopt via een andere transporteur. Voor de leverstatus van uw matras of topdekmatras kunt u contact opnemen met ons customer service team.

Indien het matras gereed is neemt ons customer service team en/of de transportpartner contact met u op voor een leverafspraak die u uitkomt.

Wat is de levertijd van een matras of topper?

De DOUXE matrassen en toppers worden met de hand voor u gemaakt. De levertijd bedraagt 6 tot 8 weken.

Hoe worden matrassen, toppers en bedden bezorgd?

Om het u zo makkelijk mogelijk te maken, neemt onze bezorgdienst via de mail of telefoon contact met u op om een bezorg afspraak te maken. Natuurlijk bezorgen we op een moment dat het u uitkomt. Uw (topdek)matras wordt tot in de slaapkamer gebracht en op het bed gelegd. Uw oude (topdek)matras nemen we desgewenst mee om te recyclen. U hoeft alleen uw bed nog op te maken

Kan ik producten pre-orderen?

Natuurlijk, dat is absoluut mogelijk! Mocht het zo zijn dat het gewenste product momenteel niet op voorraad is, dan bieden wij u graag de optie om het product vooraf te bestellen. Hierdoor kunt u verzekerd zijn van het product zodra het weer beschikbaar is. Het enige wat u daarvoor hoeft te doen, is de pre-order plaatsen.

Houd er echter rekening mee dat de levertijd voor pre-ordered producten doorgaans iets langer kan zijn dan u gewend bent. Maar maakt u zich geen zorgen, we zorgen er altijd voor dat het wachten de moeite waard is!

Zodra u een product succesvol hebt besteld, ontvangt u van ons een e-mail. Deze e-mail bevat niet alleen een bevestiging van uw pre-order, maar ook de geschatte gemiddelde levertijd. Op die manier blijft u goed op de hoogte van wanneer u uw gewenste product kunt verwachten.

Bedden

Wat is het verschil tussen een hotel boxspring 20 cm en de hotel boxspring premium 25 cm?

Beide boxsprings hebben 130 bonell binnenveren per m² voor een optimale ondersteuning van ieder type matras. Het verschil zit in de hoogte en stoffering. De hotel boxspring van 20 cm hoog heeft een stoffering van de Scott Collection. De hotel boxspring Premium van 25 cm heeft een stoffering van de Sahara Collection. Wenst u kleurstalen te ontvangen dan kunnen wij u die toesturen. Uiteraard kunnen wij u ook altijd telefonisch van advies voorzien. Klik hier voor meer info.

Wat is het verschil tussen een pocketveringmatras en een binnenveringmatras?

Het vereninterieur van een pocketveringmatras bestaat uit individueel verpakte veren, die allemaal onafhankelijk van elkaar kunnen inveren en reageren op de lichaamsdruk voor een optimale ondersteuning van het lichaam in iedere houding. Het aantal veren wordt meestal per m2 aangegeven. Een pocketveringmatras kan bovendien ook op een verstelbare bedbodem gebruikt worden.

Het binnenveringmatras, ook wel Bonell binnenvering genoemd, bestaat uit grotere en dus minder veren per m2. De binnenveren zijn onderling geschakeld. Hierdoor kan een licht golvend gevoel ontstaan. Het matras is iets lichter en biedt iets minder comfort.

Wat kan ik doen aan een te hard matras?

Een hard matras van hoge kwaliteit is essentieel voor een goede nachtrust. Bij een hardere matras kan het Featherbed uitstekend worden toegepast als zachte toplaag. Het maakt het bed gegarandeerd comfortabeler en aangenamer. Klik hier voor meer info.

Wat is een topdekmatras?

Een topdekmatras of dekmatras is een gewatteerde laag dat bovenop een matras ligt. Een dekmatras zoals het Featherbed, vormt perfect naar het lichaam en versterkt het comfort van het onderliggende matras.

Bovendien beschermt een dekmatras het matras tegen stof, vuil en transpiratie en verhoogt hierdoor de levensduur van het bed. Andere namen voor dekmatrassen zijn: topdekmatrassen, oplegmatrassen, opdekmatrassen, matrastoppers, toppers, en topmatrassen.

Hoe kies ik de hardheid van mijn matras?

De hardheid van een matras kan variëren, afhankelijk van welk matras gekozen wordt. De gekozen hardheid is afhankelijk van het lichaamsgewicht en natuurlijk de persoonlijk voorkeur, want slapen is heel persoonlijk. Bij een nieuw matras zullen de veren eerst nog moeten worden ingelegen tot ze hun juiste souplesse hebben bereikt, dit kan 1-2 maanden duren.

Wat is het verschil tussen een DOUXE Featherbed en andere dekmatrassen?

Er zijn veel soorten dekmatrassen op de markt met verschillende vullingen, zoals koudschuim, wol, comfortschuim, latex, traagschuim en paardenhaar. Deze vullingen worden over het algemeen als stug ervaren en voegen qua extra comfort nauwelijks iets toe. Daarentegen vormt het Featherbed met de veerkrachtige vulling van dons en veertjes perfect naar het lichaam en zorgt voor een zachte, voelbare toplaag. Er wordt ook wel gezegd: “het Featherbed voelt alsof je op een wolk ligt”.

Ik heb in een hotel op een featherbed geslapen. Is dat van jullie hetzelfde?

Het Comfort Featherbed is vergelijkbaar met hotel Featherbeds en biedt het vertrouwde comfort van een hotelovernachting. Het Original Featherbed is een luxere variant. Vanwege de unieke samenstelling geeft dit model een buitengewoon rijk en zacht gevoel.

Hoe onderhoud ik een featherbed?

Sla uw dekbed elke morgen open zodat het Featherbed goed kan luchten. Daarnaast is het belangrijk om het Featherbed regelmatig op te schudden om volume en veerkracht te behouden.

Een Comfort Featherbed kunt u het beste drie keer per week opschudden. Voor het Original Featherbed en Prestige Featherbed volstaat één keer per week. Tot slot adviseren wij u om het Featherbed wekelijks te draaien en te keren, bijvoorbeeld bij het verschonen van het beddengoed.

Bij dagelijks gebruik raden wij u aan om het Featherbed eens in de vier jaar professioneel te laten reinigen.

Is een DOUXE Featherbed geschikt voor mensen met een huisstofmijtallergie?

DOUXE Featherbeds zijn NOMITE gecertificeerd. Het NOMITE-keurmerk geeft aan dat het product geschikt is voor mensen met een huisstofmijtallergie. Met veren en dons gevulde producten beschikken namelijk over voor de mens gunstige klimatologische eigenschappen. En voor de van vochtigheid afhankelijke mijt is deze leefomgeving juist zeer ongunstig.

Dekbedden & kussens

Hoe kies ik het perfecte dekbed?

Wanneer u graag onder een wat zwaarder dekbed ligt, kiest u voor een dekbed met meer veertjes en wat minder dons, zoals het DOUXE Original dekbed. Dit bestaat uit 70% veertjes en 30% dons. Als u graag onder een lichtgewicht dekbed ligt, dan is het DOUXE Exclusive dekbed met 10% veertjes en 90% dons heel geschikt. Een nog luxer alternatief is het Prestige dekbed gevuld met 100% ganzendons. Heeft u het snel koud dan volstaat een all-year variant of u kunt kiezen voor de winter versie. Voor de warmere nachten raden we ons zomer dekbed aan.

Hoe bepaal ik de gewenste hardheid van mijn kussen?

Klik hier voor meer info.

Welk kussen is het beste bij nek, rug of schouderklachten?

Als u wakker wordt met pijnklachten in uw nek, rug of schouders, dan is de ondersteuning van uw nek en hoofd tijdens de nacht waarschijnlijk onvoldoende geweest. Het is belangrijk om te zorgen dat uw spieren tijdens uw slaap ontspannen zijn, en blijven. Met deze doelstelling in gedachten kiest u dan ook uw hoofdkussen uit. Goed om te weten dat u een kussen het beste iedere twee jaar kan vervangen. Dit omdat de vulling door het vele gebruik langzaam slijt.

Wat is de herkomst van de veren en dons?

Onze veren en dons komen uit Duitsland en Oost-Europa (Karpaten). Gecertificeerde veren en dons met een zero tolerance standaard. Alle veren en dons producten van DOUXE hebben het Downpass certificaat en kunnen met een unieke controlenummer worden getraceerd. Het Downpass certificaat garandeert dat de veren en dons op een verantwoorde wijze worden geproduceerd en afkomstig zijn uit streng gecontroleerde en traceerbare toeleveringsketens. Het dierenwelzijn en transparantie van de toeleveringsketen staat centraal. Met het Downpass certificaat weet u zeker dat er voor de producten geen levende pluk of dwanggevoede dieren zijn gebruikt.

Bedlinnen

Wat is Egyptisch Katoen?

Egyptisch katoen heeft samen met Supima katoen de langste vezel en is daardoor de meest duurzame katoensoort ter wereld. De fijnste katoensoorten (zoals Egyptisch katoen) hebben een langere vezel, waarmee dunnere draden kunnen worden gesponnen. Deze dunnere draden kunnen dichter bij elkaar worden geweven met als resultaat een hogere thread count. Hoe langer de katoenvezel hoe zachter, soepeler en hoger de kwaliteit van de katoen is. Om die reden is het een geliefde keuze voor bedlinnen in vijfsterrenhotels. De kwaliteit van bedlinnen gemaakt van Egyptisch katoen is direct voelbaar en als geen ander te onderscheiden. De dekbedovertreksets van DOUXE worden geproduceerd in Portugal met het certificaat van echtheid. Alle DOUXE Egyptische katoen producten bevatten het keurmerk van de Egyptian Cotton Association. Dit keurmerk garandeert katoen van superieure kwaliteit dat in Egypte is verbouwd. 

Wat is thread count?

Thread Count is letterlijk de draaddichtheid van een stof en geeft de weefdichtheid van het katoen aan. Een Thread Count van 300TC betekent dat het een draaddichtheid heeft van 300 draden per vierkante inch. Hoe hoger de TC hoe fijner en hoogwaardiger het bedlinnen. Ons linnen rijkt van 200 TC tot aan 800 TC.

Wat is het verschil tussen percal en satijn?

Het verschil tussen percal en satijn is de manier van weven. Satijn is een 1-op-4 binding en percal 1-op-1 of platbinding. Door deze verschillende weeftechnieken voelt de stof anders aan. Satijn is zacht en voelt wat warmer aan en is makkelijker in het onderhoud, terwijl percal knisperend en licht verkoelend aanvoelt. Hotels gebruiken over het algemeen dit percal geweven katoen. Lees hier meer over percal en satijn.

Wat is het verschil tussen het hoeslaken en een laken?

Hotels kiezen vaak voor een laken bij het opmaken van het matras. Een laken is eenvoudiger professioneel te reinigen en te persen. Voor thuis adviseren wij gebruik te maken van een hoeslaken. Het hoeslaken heeft elastiek en is zodoende eenvoudig en strak op te maken. Het is zeer belangrijk te kiezen voor een goed formaat hoeslaken om zo verschuiving te voorkomen.

Retouren & garantie

Hoe kan ik mijn artikel(en) retourneren?

U heeft 14 dagen om aan te geven om iets te retourneren. Deze termijn gaat in op de dag na de dag dat u het product heeft ontvangen. Als u meerdere artikelen in één keer besteld hebt, dan begint deze termijn te lopen nadat u het laatste artikel hebt ontvangen. Vanaf het moment dat u hebt aangegeven uw artikel te willen retourneren moet u het binnen 14 dagen versturen. 

Voor Nederland en België zijn de retourkosten € 7,50 (uitzondering boxsprings en matrassen), overige landen op aanvraag. Hier vindt u de retourportal.

Waar zijn de voorwaarden van retourneren?

- U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

- Tijdens de bedenktijd moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking.

- U mag het product slechts in die mate uitpakken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden.De verpakking en toebehoren moeten (indien redelijkerwijs mogelijk) in nieuwstaat zijn zodat wij het weer direct kunnen verkopen.

- U mag het product slechts beoordelen en proberen, zoals u een product in een fysieke winkel ook mag beoordelen. Dat betekent dat u niet onder of op een beddengoed, bedlinnen, (top)matrassen mag slapen.

Artikelen die u niet kunt retourneren: Producten die speciaal voor u op maat gemaakt zijn.

Hoe lang heb ik garantie?

Alle producten van DOUXE worden met de grootst mogelijke zorg en expertise door vakkundige mensen gemaakt. Ieder product wordt grondig gecontroleerd en voldoet aan strenge kwaliteitsrichtlijnen en duurzaamheidseisen. Mocht zich desondanks toch een klacht voordoen ten gevolge van materiaal-, constructie- of fabricagegebreken, dan neemt DOUXE de verantwoordelijkheid en restitueert het aankoopbedrag, vervangt of herstelt het product conform de garantiebepalingen.

Wat als mijn product kapot gaat?

Wanneer een artikel defect is bij ontvangst, dan verzoeken wij u vriendelijk om zo snel mogelijk na ontvangst, het liefst binnen 14 kalenderdagen, contact op te nemen met ons customer service team.

Wanneer een artikel buiten uw schuld om kapot gaat of kapot blijkt te zijn terwijl u dit al langer dan 14 kalenderdagen in uw bezit heeft dan helpen wij u graag zo snel mogelijk. Afhankelijk van wat u gekocht en het defect heeft kunt u het artikel kosteloos naar ons of naar onze reparatieservice opsturen of van ons een vervangend artikel ontvangen.

Contact

Wat zijn de openingstijden van de klantenservice?

Onze klantenservice is beschikbaar en staat klaar om u te helpen via e-mail info@douxe.eu of telefoon 085 401 0759 van maandag tot vrijdag van 9.00 tot 18.00 uur.

Werken bij DOUXE?

Kijk voor actuele vacatures op onze vacaturepagina.

We zijn altijd op zoek naar nieuwsgierige en gepassioneerde mensen. Aarzel niet om je cv te sturen naar info@douxe.eu

Vertel ons waarom je bij DOUXE wilt werken en wat je graag zou willen doen. Als er een vacature is die aansluit bij jouw vaardigheden en kwalificaties, nemen we contact met je op.

Zijn er fysieke DOUXE winkels?

We hebben twee fysieke winkels in Den Haag en in Amsterdam.

Den Haag Store
Hellingweg 96D2583 WH Den Haag. Lees hier meer over de Den Haag Store.

Amsterdam Store
Oostenburgermiddenstraat 126 1018 LL Amsterdam. Lees hier meer over de Amsterdam Store.

Kunt u de vraag die u zoekt niet vinden? Als u op onderstaande knop klikt komt u op een pagina met meer veelgestelde vragen.

Meer info